Find the latest bookmaker offers available across all uk gambling sites www.bets.zone Read the reviews and compare sites to quickly discover the perfect account for you.
Home / Articole / Sanatatea ochilor – o comoara de pret !
sanatatea-ochilor

Sanatatea ochilor – o comoara de pret !

autor ♦ Dr. Rocsana Ghenoiu

                Ochii sunt unele dintre cele mai de folos organe ale trupului. Cu cât ochiul este mai îngrijit și mai protejat, cu atât bolile acestuia vor întârzia să apară. Problemele de vedere apar, de obicei, odată cu îmbătrânirea, însă nu puține sunt cazurile de îmbolnăviri mult mai devreme.

  1. Ecranele înşelătoare: calculatorul și monitoarele luminoase, care oricât de calitative ar fi, totuși intensitatea luminoasă a acestora obosește ochii deoarece monitoarele emit radiații nocive pentru ochi. Dar oboseala ochilor nu vine de la radiații, ci de la faptul că mușchii oculari rămân în poziție fixă atunci când stăm și lucrăm ore întregi în fața lui și astfel ei se lenevesc, nemaifăcând acomodație și nici nu mai clipim așa de des, astfel încât filmul lacrimal nu mai asigură umectarea și confortul vizual necesar. Același lucru se întâmplă și cu cei care citesc mult. Așadar, după mai multe ore în fața calculatorului, apare oboseala, senzația de disconfort vizual, senzația de nisip sau corp străin în ochi, dureri de cap persistente, uscăciune oculară sau chiar lăcrimare. Dacă apar aceste simptome, putem apela la lacrimi artificiale lubrifiante (Afomil lubrifiant, Systane, Hyabak, Eyestill, Lubristill, etc.) sau mai bine la stimularea secreției glandular cu produse homeopate: bryonia, nux moscata, gimnastică oculară (se închid ochii și se acoperă cu palmele, așteptându-se câteva clipe, iar în întunericul făcut de palme se deschid și se închid ochii de câteva ori, apoi se dau palmele la o parte, ochiul revenind la lumină și se privește apoi cât mai departe la peste 4 metri distanță: astfel ochii se relaxează și clipesc normal), pauză necesară de 10-15 minute din oră-n oră, precum și un control oftalmologic măcar o dată/an pentru o prescripție oculară protectoare. Cu cât se petrec mai multe ore înaintea monitorului, cu atât este nevoie de o mai atentă îngrijire a ochilor și control de specialitate.
  2. Aerul prăfuit și fumatul ridică multe riscuri în trupul omului, acestea implicând și ochii care ținuți foarte mult în fum sau praf, afectează și încețoșează vederea. Astfel un studio recent arată că fumătorii sunt de două ori mai predispuși să-și piardă vederea la bătrânețe decât nefumătorii. Fumatul încetinește circulația sângelui, iar o circulație proastă afectează de asemenea și vascularizarea optimă a ochilor.
  3. Vulnerabilitatea ridicată a organismului;
  4. Lipsa vitaminelor reprezintă doar câţiva din factorii care pun în pericol sănătatea ochilor.
  5. Razele ultraviolete UV: expunerea îndelungată la raze ultraviolete poate provoca o serie de leziuni oculare, de la cele mai simple, până la unele destul de grave. Se recomandă ferirea ochilor de lumini puternice, cât și de lumina directă a Soarelui prin folosirea de ochelari cu protecție UV (cei mai bun sunt ochelarii cu lentile fotocrome sau heliomate ce pot fi utilizați permanent, inclusiv noaptea, dar și cei polaroizi sau cu lentile umbrar sau cenușii ce asigură și ele o cât mai bună păstrare a culorilor naturale). A nu se folosi ochelari de soare ieftini, produși fără respectarea normelor de sănătate care deformează culorile naturale. Acești ochelari de soare medicinali, adică testați oftalmologic, împiedică până la 99% din radiaţiile UV-A şi UV-B, prevenind un procent de 75% din lumină totală exterioară.
  6. Machiajul: cosmeticele dedicate ochilor nu afectează vederea, atât timp cât sunt folosite corect. Există însa și persoane ai căror ochi sunt mai sensibili, aceştia nesuportând nici un fel de machiaj. În orice caz, toate produsele folosite trebuie să fie testate dermatologic. Cosmeticele pot favoriza infecțiile, o parte dintre acestea ajutând la adunarea și dezvoltarea microbilor, de aceea se recomandă o folosire cât mai rară a cosmeticelor, ochiul fiind mult mai odihnit prin simpla spălare și ștergere.
  7. Alimentația este cel mai important suport al sănătății trupești, dar și a ochilor. În ajutorul ochilor vin următoarele alimente: morcovii, roșiile și ardeii, dar și alimentele bogate în luteină și zeaxantină (ouă, varză, spanac). Fructele și legumele care conțin beta caroten (morcovi, mango, piersici), fructele și legumele bogate în vitamina C (portocale, căpşuni, roșii, ardei verzi), alimentele bogate în vitamina E (migdale, semințe de floarea-soarelui), alimentele care conțin zinc (carne, ficat, lapte).
  8. Alte câteva sfaturi:

– Lucrați și citiți în lumină suficientă, de preferat lumina naturală;
– Odihnește-ți ochii la cel puţin 60 de minute atunci când citești sau folosești tablete, calculatorul său TV;
– Nu priviți direct la Soare, ci doar cu ochelari protectori;
– Nu te șterge la ochi cu mâna, încercând să îndepărtezi un obiect străin, ci clipește și spală-ți ochiul cu apă rece;
– Încearcă să clătești de câteva ori ochii dimineața și seara cu apa caldă, iar apoi cu apă rece;
– Privește în mai multe direcții, schimbând fixația de la un punct la altul în mod constant;
– Se recomandă să clipești din 10 în 10 secunde în mod regulat, astfel ochii se lubrifiază și se curăţa;

– Faceți gimnastică ocular;

– Aveți grijă ca în timpul călătoriei cu mașina să nu o încălziți decât atunci când este necesar, deoarece aerul cald din ventilatorul mașinii poate fi otravă pentru ochii voștri, cât și pentru filmul lacrimal. Nu mai puțin nociv e aerul condiționat.

Share
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Te-ar putea interesa si...

fruits-berries

Reguli de alimentație sănătoasă

Reguli de alimentație sănătoasă   – hrană alcalină cu pH=7,35-7,45 bogată în fibre și nutrienți ...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *