Find the latest bookmaker offers available across all uk gambling sites www.bets.zone Read the reviews and compare sites to quickly discover the perfect account for you.
Home / Articole / Alimente si suplimente care ne ajuta sa avem ochi sanatosi
alimente-ochi

Alimente si suplimente care ne ajuta sa avem ochi sanatosi

autor ♦ Dr. Rocsana Ghenoiu

             Ochii reprezintă un organ extrem de important și prețios pentru fiecare dintre noi, atât pentru funcțiile sale strict necesare supraviețuirii și adaptării în societate, cât și pentru bucuriile oferite zi de zi, prin diverse lucruri ce ne încântă privirea. Slăbirea vederii nu trebuie să fie obligatoriu parte din procesul de îmbătrânire, cel puțin dacă mănânci corect.

Iată așadar ce alimente îți protejează vederea: pe lângă

        1. Morcovii-vedetele din dietă pentru ochi sănătoşi deoarece conține beta caroten-un carotenoid care menține ochii sănătoși.

Conținut bogat în beta caroten mai au și alte legume portocalii sau oranj, cum e

        2. dovleacul sau bostanul.

 Iar persoanele, îndeosebi femeile care obișnuiesc să consume

        3. legume frumos colorate, roșii, verzi sau galbene (roșiile, ardeii grași, porumbul, mazărea) conțin un pigment-luteina cu puteri benefice pentru ochi, reparând proteinele îmbătrânite din aceste componente ale ochiului, adică cristalin și retină., întârziind apariția cataractei cu circa 2,5 ani, comparativ cu cei care au o dietă bogată în grăsimi saturate, colesterol și sare.

        4. Vinetele conțin antocianine cu rol regenerator corioretinian.

De asemenea, 5. alte legume verzi precum spanacul și dragaveiul, broccoli și salata conțin luteină, dar și zeaxantină: două carotenoide care au fost întotdeauna asociate cu un risc scăzut de degenerescență maculară și cataractă. Ideal este să fie consumate două porții mici de astfel de legume/zi, indiferent că este vorba de o mână de spanac în salată sau o garnitură de broccoli la cină.
6. Fructele precum afinele, coacăzele, zmeura, murele, fragile și căpșunile, dar și portocalele, prunele și cireșele diminuează considerabil acțiunea nocivă a radicalilor liberi din mediul înconjurător, precum lumina Soarelui și poluarea ce pot duce la apariția cataractei și degenerescenței maculare( efect antioxidant deoarece conțin antocianine și multivitamine: C, PP și E, beta carotenul și vitamina A, precum și mineralele din zeaxantină: cupru și zinc ce încetinesc evoluția degenerescenței maculare, chiar avansată). Două porții de astfel de fructe/zi, adică o ceșcuță de afine dimineața și o portocală ca și gustare după-amiaza, îți vor ține ochii sănătoși mai mult timp.
          7. Acizi graşi omega 3 prezenți în peştele: somon, cod și ton previn uscăciunea ochilor și chiar cataracta datorită conținutului bogat în xantine (astaxantină). Două, chiar trei porții de pește/săptămânal ori un supliment de ulei de pește/zi, mențin sănătatea ochilor). E bine a se limita consumul de carne roșie care conține zinc, dar care consumată în exces crește riscul de degenerescență maculară. În plus, crustaceele, cum ar fi stridiile sau crabii, oferă cantități mari de zinc-un alt nutrient care intervine în metabolismul melaninei din retină și care te poate proteja de afecțiunea menționată.
 8. Strugurii roșii sunt bogați în resveratrol, puternic antioxidant general, dar și ocular, prevenind stresul oxidativ.
           9. Varza roşie conține cianidina cu efect protector retinian împotriva radiațiilor solare prea intense din lunile de vară, dar și din lunile de iarnă din cauza zăpezii care reflectă razele solare.

        10. Ouăle întregi: gălbenușurile sunt de asemenea bogate în luteină și zeaxantină, dar mulți oameni le evită din cauza temerilor legate de colesterol (un ou/zi nu crește colesterolul).

        11. Nucile conțin și ele zinc benefic metabolismului retinian.

Share
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Te-ar putea interesa si...

arti2

Cât ne ajută exercițiile oculare?

Cât ne ajută exercițiile oculare?   Tensiunea acumulată într-o zi la nivelul ochiului, fie după ...

2 comentarii

  1. strălucit articol scris ar dori să mul?umesc autorului pentru un astfel de text rece

  2. I think this is one of the most significant info
    for me. And i’m glad reading your article. But wanna remark on some general things,
    The website style is great, the articles is really great : D.

    Good job, cheers

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *